+47 954 08 782 info@urban15.no

FAQ

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål 

Hva er en ChargeBox?
ChargeBox er ladestasjoner for telefon, nettbrett og andre elektroniske enheter. Ladestasjonen består av et skap som inneholder flere låsbare bokser. Hver boks inneholder flere av de vanligste ladekablene. Enheten som skal lades kobles til kabelen, boksen låses og hurtig-ladningen starter.
Hvordan bruker man en ChargeBox ladestasjon?

Å lade mobiltelefonen i en ChargeBox ladestasjon er enkelt. 4 enkle steg, Koble til – Låse – Låse opp – Koble fra.

 Det eneste brukeren trenger å gjøre er å finne passende kabel og plugge inn i sin mobil. Så har man 30 sekunder til å låse boksen. Låses ikke boksen innen 30 sekunder, stoppes ladningen. Grunnen er at tjenesten skal være tilgjengelig for alle og ikke hindres av folk som står inntil stasjonen for å lade.

Ferdig ladet? Da er det bare å låse opp boksen, ta ut mobilen og fortsette dagen.

Hvordan fungerer en ChargeBox ladestasjon?
Med ChargeBox ladestasjoner er det ikke er mulig å låse en boks uten at en mobil er tilkoblet en kabel i boksen. Denne teknologien kalles SmartLock og er en patentert løsning. Med SmartLock sikrer man den beste tilgjengeligheten på ladetjenesten, da man unngår ”hærverk” ved at folk som tar med seg nøkkelen for å sette boksen ut av drift.

Sikkerhet og kvaliteter viktig for alle parter. Derfor rapporterer hver ladestasjon aktiviteten. Ved evt. henvendelser fra brukere som hevder at enheten er skadet etter bruk av stasjonen, er det enkelt å spore hva som har skjedd. Det er for eksempel mulig å se at stasjonen ikke har ladet enheten, noe som kan indikere at den allerede var ødelagt før den ble forsøkt ladet. Statistikk gjør det mulig å se når kabler er utslitt eller ødelagt. Det gir oss mulighet til å bytte kabel, før brukerne gir beskjed. Dette sikrer kvaliteten og tilgjengeligheten på tjenesten og gir en svært høy oppe-tid.

Noen modeller av ChargeBox ladestasjoner har en LCD skjerm for digital markedsføring og informasjon. Hva som vises endres enkelt trådløst, uten å oppsøke ladestasjonen.

Mobiler og nettbrett oppdateres kontinuerlig, noen av disse oppdateringene kan gi utfordringer for tjenesten, som kan føre til redusert bruk. Eksempel kan være spørsmål om enheten skal godta tjenesten enheten ble tilkoblet. For å unngå hendelser som kan redusere tilgjengeligheten jobber ChargeBox kontinuerlig med nye programvareoppdateringer som forhindrer dette. Alle programvareoppdateringer gjøres også trådløst.

Leverer ChargeBox kun ladestasjoner?
ChargeBox er størst på ladestasjoner, men produserer også åpne ladeløsninger der det ikke er nødvendig å låse inn enheten. Dette er løsninger som bygges inn i vegger, møbler eller bord.

Kan ladestasjonen stå utendørs?
Alle ChargeBox skal så innendørs og i tørre rom. Ladestasjonene er ikke laget for å stå utendørs.
Hvorfor brukes nøkkel og ikke kodelås på ChargeBox ladestasjoner?
Ladestasjoner for mobiltelefoner er ofte plassert i offentlig rom og det er grunnen til at ChargeBox ikke benytter kodelås på sine ladestasjoner. Muligheten for at andre kan se hvilken kode som velges, eller at det brukes ”enkle” koder som 0000, er stor. Mange glemmer faktisk også sin kode. Disse hendelsene gjør at tjenesten krever mye av personalet på stedet. Derfor bruker ChargeBox nøkler på sine ladestasjoner.

Nøkkelen ChargeBox bruker er et patentert nøkkelsystem som forhindrer kopiering. For å hindre at nøkkelen mistes, er den festet til en nøkkelring som høres når man mister den i bakken og kjennes når man har den i lommen. ChargeBox dokumentasjon viser at det kun mistes 1 nøkkel på 10 000 ladninger.

Still oss et spørsmål